SOIS Information Technology
  • Home
  • School computers
    • Student login ID and passwords
    • School Printers
    • School Servers
  • iPads
    • User Guides
    • iPad accessories
    • Applications
    • iPads in use at SOIS
    • iPads Security and User Restrictions
    • Lost or damaged iPads
  • Technology in the curriculum
  • ManageBac
    • ManageBac for Students
    • ManageBac for Teachers
  • Moodle
    • Moodle for Students
    • Moodle for Parents
    • Moodle for Teachers
  • School WiFi
    • School Mobile Devices (iPads, laptops)
    • Personal Mobile Devices (iPads, iPods, smartphones, laptops)
    • WiFi connection troubleshooting
  • SOIS Mail
    • GoogleApps
  • Cloud
    • Apple's iCloud and iWork
    • Other Cloud software
    • Other Cloud storage: Dropbox, Google Drive etc.
  • Research Strategies
    • Academic Honesty
  • Security and Netiquette
    • Security Alerts Blog
    • General Security
    • Backups
    • Netiquette
  • IT Support
    • SOIS IT Support Team
    • Appointment Calendar
    • Website Development Team

School mobile devices 
(iPads and Dell laptops)

Picture
School laptops are configured to automatically connect to the school's wine WiFi network. There are WiFi access points in most classrooms and shared spaces to ensure you can connect to the network, access the school's servers, printers and shared folders, wherever you are on the campus. 

School iPads are configured to automatically connect to the school's sois WiFi network. As with the wine network, there are WiFi access points in most classrooms and shared spaces to ensure you can connect to the network, access Moodle, ManageBac and the internet wherever you are on the campus.

If you have any problems connecting to either network, please follow the troubleshooting tips below before contacting a member of staff or the SOIS Tech Support team for assistance.

学校の電子機器
(iPadとDellのパソコン)

Picture


学校のパソコンは自動的に学校のwineと言うWi-Fiネットワークに繋がるように設定してあります。学校のどこにいてもネットワークに繋がって学校のサーバー、印刷機、そして共有しているファイルをアクセスできるようにほとんどの教室でWi-Fiを使用できるようになっています。

学校のiPadは自動的に学校のsoisと言うWi-Fiネットワークに繋がるように設定してあります。wineのネットワークと同様に、学校のどこにいてもネットワークに繋がってMoodle、ManageBac、そしてインターネットにアクセスできるようにほとんどの教室でWi-Fiを使用できるようになっています。

どちらかのネットワークに繋がる際に問題がありましたら、スタッフまたはSOIS Tech Support Teamを連絡する前に、まずは下の「ネットワークに繋がる際に問題が発生した場合のアドバイス」を参考にしてください。

Troubleshooting your connection to the school WiFi networks

ネットワークに繋がる際に問題が生じた場合のアドバイス

1, Dell Laptops (to the wine network)
2. iPads (to the sois network)
1. Dellのパソコン(wineのネットワークへ)
2. iPads(soisのネットワークへ)


Site maintained by SOIS Technology Department