Students need to obtain permission to be able to connect personal laptops and iPads to the school's sois WiFi network. A request form can be downloaded here, or obtained from the SOIS Technology Support Office, and the laptop or iPad will need to be configured by a member of the Technology Support team.
The student will need to sign a commitment to respect the school's guidelines on the use of technology and networks whilst on the school campus. Failure to do so will result in the withdrawal of the students' right to use their personal devices on the school's networks. Unfortunately for security and bandwidth reasons we cannot configure students' personal smartphones to use the school's WiFi networks. If you have already obtained permission and experience any problems connecting to either network, please follow the troubleshooting tips below before contacting a member of staff or the SOIS Tech Support team for assistance. |
生徒が個人的に持っているパソコンやiPadを学校のsoisのネットワークに繋げたい場合は許可を得る必要があります。依頼書はここからダウンロード、またはSOISテクノロジーサポートオフィスでもらうことができます。依頼書の他、繋げたいパソコン、またはiPadをテクノロジーサポートチームのメンバーに設定してもらう必要があります。 その生徒は学校にいる時は学校の指針をリスペクトし、それに則ってテクノロジーやネットワークを利用すると言う制約をサインすることになります。もし学校の指針に従うことができなければ、個人的に持ってきた電子機器を学校のネットワークで使う権利を取り消すことになってしまいます。 残念ながら、セキュリティーと回線の容量の問題でスマートフォンを学校のネットワークに繋げることはできません。 もうすでに許可を得ていて、ネットワークに繋げる際に問題がありましたら、スタッフまたはSOIS Tech Support Teamを連絡する前に、「ネットワークに繋がる際に問題が発生した場合のアドバイス」を参考にしてください。 |
AntivirusPersonal laptops must have an up-to-date antivirus programme installed before they can be used on the sois network. There are a number of programmes available for Macs and PCs, and as a general rule, the more expensive versions have more features and offer different types of protection. There are some very good free versions available to, such as Avast and AVG. The choice will depend on your budget and your needs, however you must have anti-virus installed before we will connect your device to the school's network.
|